מכללת בר אוריין - המכללה למקצועות המידע
מודיעין עסקי |ייעוץ|מחקר
תוכנית גפ"ן מס' 4850 (פדגוגיה מוטת עתיד)
תוכניות ליישום פדגוגיה דיגיטלית מוטת עתיד
והכנת התלמידים לשוק העבודה העתידי
- מידענות – טכניקות חיפוש מידע מתקדמות ברשת האינטרנט ובמאגרי מידע.
- מידענות אקדמית – כתיבת עבודות חקר, עבודות סמינריוניות (הנחייה לכתיבת עבודות מחקר, כולל איתור מקורות מידע).
- משימות חקר נדבכיות מקוונות
- 40-60 תוכנות ואפליקציות ניידות
- למידה מבוססת פרויקטים PBL
- למידה ניידת משולבת אפליקציות מובייל
- בניית מצגות ואינפוגרפיקה
- Storytelling - אינסטיגרם, יוטיוב וכלים נוספים ליצירת Story
- מיתוג אישי ומנהיגות דיגיטלית - ניהול קהילות דיגיטליות
תוכנית לכתיבת עבודות חקר (סמינריוניות)
חלק מהרפורמה להמרת הבגרויות בעבודות חקר קיים צורך בלימוד כתיבת עבודות מחקר וליווי המורים בתהליכי ההנחייה של התלמידים.
בוגרי מערכת החינוך, אזרחי העתיד, זקוקים ליכולת חשיבה ברמה גבוהה, שתאפשר להם להבנות ידע חדש באופן עצמאי תוך הפעלת חשיבה ביקורתית ו יצירתית. יכולת זו תסייע ל הם להתאים את עצמם למציאות משתנה ולקבל החלטות שקולות.
בתוכנית זו מלווים את רכז לתחום למידת החקר בפיתוח מרכז משאבים לצורך הנחיית התלמידים.
- מידענות – טכניקות חיפוש מידע מתקדמות ברשת האינטרנט ובמאגרי מידע לצרכי כתיבת עבודה.
- שאילת שאלות, תכנון הדרך למענה על שאלות, הסקת מסקנות.
- שיטות מחקר - כמותי ואיכותי.
- לימוד אסטרטגיות חקר
- לימוד סגנונות כתיבה (כותרות, פסקאות, מבוא, פתיחה, סיכום ועוד).
- כתיבת ציטוטים ומקורות מידע.
- בונוס - הנחייה לכתיבת נייר עמדה (תלוי בגילאים).
ליווי נבחרת תלמידים לתקשוב ומורים בפדגוגיה דיגיטלית
בשתי תוכניות אלו ילמדו התלמידים דרך למידה מבוססת סימולציות. לכל תוכנית תוקצב שעה שבועית אחת חלקן בלמידה פיזית וחלקן בלמידה מרחוק בהתאם למיומנות שתידרש מהם במסגרת התוכנית שתיבנה עבורם:
נבחרת תקשוב – תלמד את כל הכלים הדיגיטליים שייסייעו למורים מבחינה טכנית להרכבת היחידות הייחודיות לכל השכבות בלמידה מבוססת התופעה. הילדים ישמשו מעין "תומכים טכניים" למורים.
הם ידעו להפעיל את התוכנות על בוריין ויתנו למורה תמיכה בכיתות השונות ובשכבות השונות. יש לבחור עד 17 ילדים מכל השכבות שהאוריינטציה שלהם בתקשוב גבוהה ויש להם יכולת למידה גבוהה והכלה להסבר ותמיכה סבלנית.
רשימת התוכנות תתבצע רק לאחר שהמורים, הצוות שלנו, וצוותי העבודה נקבל החלטה על הנושא השכבתי, המיומנויות והצרכים של כל שכבה וכן התוצרים השונים בתהליכי העבודה המורכבים של כל שכבה בהתאם גם לתחומי הדעת המעורבים .
מעבדה למקצועות העתיד – כיתת מצויינות שעה שבועית, המצאה ותכנון של מקצועות העתיד בתחומים של מדפסות תלת ממד, מציאות רבודה, מציאות מדומה, קיימות אורבאנית לסוף המאה, וכדומה. הילדים ילמדו דרך ספרות מדע בדוני קלאסית (ירכשו מיומנויות שפה וניתוח טקסטים), איסוף מידע של מגמות ומחקרים מתחומי דעת שונים בעולם כיום וינתחו מגמות עתיד. בנוסף יבצעו ניסויים במכונות שיוקצו על ידי בית הספר והעבודה השנתית שלהם תהיה המצאת
מתכוננים לשוק העבודה העתידי
קצת עלינו....
מכללת בר-אוריין המתמחה במקצועות הדאטה והכנה לקראת שוק העבודה העתידי מהווה אכסניה לפעילות פדגוגית חינוכית מתקדמת וחדשנית המבוססת מידענות, דאטה אנליסט, טכנולוגיות מידע, אסטרטגיות למידה מגוונות המותאמות לעידן המידע.
המכללה החלה את פעילותה בתחום המידענות, ניהול הידע והמידע משנת 2006, ולאורך השנים רקמה קשרי עבודה ושיתופי פעולה עסקיים ואקדמיים עם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות הייטק, מוסדות הוראה וגופים פרטיים. החברה מספקת מגוון של שירותים בתחום המידענות, המודיעין העסקי תחרותי ובניהול ידע בארגונים. המכללה מציעה מסגרת לימודים והדרכה איכותית לציבור הרחב ולאנשי מקצוע השואפים לרכוש פרקטיקה מקצועית מתקדמת והכנה לעבודה בחברות חדשניות (הייטק) המעוניינים לבסס ולפתח את היכולות והכישורים בתחומי המידענות וכן לבצע קפיצת מדרגה משמעותית מתחום המידענות לתחום האנליזה. במכללה הושקעו משאבים רבים בהקמת כיתה חכמה עם טכנולוגיות המתקדמות ביותר לניהול שיעורים היברידים בכדי לקיים את הליווי פדגוגי דיגיטלי למורים והמדריכים המשתתפים בתוכניות שאנו עורכים.
עתיד ילדינו בכף ידינו ולכן כחלק מהאג'נדה של המכללה פתחנו מרכז למידה לילדים ונוער - חלק חשוב מתוך המכללה המהווה מרכלז תגבור לתלמידים במגוון נושאי לימוד ובדגש על הכנה לתחומי העתיד בקבוצות קטנות בכיתות החכמות בעיר כפר סבא.
מכללת בר-אוריין הוקמה על ידי ד"ר ענת קלומל-צוייג, מומחית ומובילת דיעה בתחום המידענות. בעברה מורה בתיכון הכנה לבגרות בהיסטוריה, בהמשך מורה של מורים בהשתלמויות וחברת ועדת ההיגוי של המגמה מידע ונתונים במשרד החינוך. כמו כן, כהנה כחברת מועצת העיר כפר סבא, דירקטורית בתאגידים עירוניים וחברת ועדת חינוך.
בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ותואר שני בלימודי ביטחון מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני ושלישי בלימודי מידע מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת הוראה ממכללת לווינסקי (הסבה לאקדמאים).
נב גל, מרכזת מקצועית יזמת בתחום החדשנות הפדגוגית בישראל, בשנים האחרונות, פיתחה מודלים בפדגוגיה מוטת עתיד ושימשה כמובילת תחום באגף מו"פ של משרד החינוך. במסגרת פעילויות אלו פיתחה מספר מודלים כגון: למידה דרך ציר ה-Z אשר משלב את הלמידה המתמודדת עם מיומנויות בסיס, ויזמות הישראלית הדיגיטלית. הרצתה באוניברסיטת תל אביב במחלקה לחינוך בתחום של פדגוגיה מוטת עתיד, מבקרת מזה 8 שנים בפינלנד מספר פעמים בשנה, לומדת מבתי ספר בכל המדינה ומביאה משלחות של מחנכים, מנהלים ואנשי חינוך רבים מישראל לפינלנד. בעלת תואר שני בדיפלומטיה ומדיניות חוץ מאוניברסיטה עברית בי-ם, תואר ראשון במדע המדינה ותואר ראשון בשפה וספרות צרפתית מאוניברסיטת חיפה. בשלבי סיום דוקטורט בתחרות בין ארגונים באוניברסיטת וארנה לומדת כעת לתואר שני בפילוסופיה של המדע באוניברסיטת תל אביב.
ד"ר אמיר ברנע (יועץ מקצועי). מומחה ביצירתיות, חשיבה עיצובית, פיתוח חשיבה ומדעי המידע.
תואר שלישי מהאוניברסיטה העברית בביולוגיה, בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית. מרצה במידענות באוניברסיטה הפתוחה ויועץ בתחום למערכת הביטחון. ניסיון בהובלת השתלמויות והדרכת מורים בכל קבוצות הגיל. בצוות מורי מורים של חטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך במשרד החינוך. מתמקד בשילוב כלים דיגיטליים כולל פיתוח יחידות לימוד ומרחבי למידה פיזיטליים ואימרסיביים בדגש מדע וטכנולוגיה ליסודי ולחט"ב, להנגשת למידה לתלמידים עם צרכים מיוחדים (מורשה נגישות השירות). ניסיון ביזמות והובלת תהליכי חדשנות בחינוך ובתעשייה.
מדרחוב ירושלים 46, כפר-סבא
נייד: 052-4425568
טלפון: 073-2540055
פקס:073-3211097
חנית פסקל, מרכזת תחום פדגוגיה דיגיטלית ומרכז למידה לילדים ונוער
boriyancollege@gmail.com
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר